لیست اختراعات مهرداد احمدي كمرپشتي
" تستر رله هاي صنعتي موجود در تابلوهاي برق صنعتي " كه اين دستگاه در زمينه برق قدرت شاخه اتوماسيون صنعتي تعلق دارد . مشكل فني حال حاضر عدم استفاده از تكنولوژي جديد و روش هاي سنتي عيب يابي براي رله هاي صنعتي مي باشد كه بصورت عيب يابي از روي نقشه هاي فني و استفاده از اهم متر كه زمان زيادي را براي شناسايي تلف كرده و نياز به متخصص برق براي شناسايي عيب مي باشد . هدف از اين اختراع رفع مشكلات به وجود امده در صنعت برق اتوماسيون مربوط به قطعه پرمصرف رله مي باشد . اين دستگاه عيب هاي به وجود امده در تابلو هاي صنعتي مربوط به رله ها كه در صنعت به وفور اتفاق مي افتد را به سرعت تشخيص داده و نياز به شخص متخصص يا نقشه عيب يابي براي رفع عيب ندارد كه تسريع در شناخت عيوب باعث بهره بري در توليدات صنعتي مي شود . و همچنين مشكلات مربوط به صحت عملكرد رله ها را در زمان خريد و فروش اين قطعه الكترونيكي در همان هنگام خريد با تست عملكرد توسط اين دستگاه از بين خواهد برد . و در اخر مشكلات مربوط به فهم كاركرد رله ها كه براي دانش اموختگاه رشته اتوماسيون سخت مي باشد با ساخت اين دستگاه از بين برود. اين اختراع در تمامي مكان هايي كه وابسته به رله هاي صنعتي است مورد استفاده قرار مي گيرد. مثال 1 ) هوشمند سازي منازل و تابلوهاي بالابرها 2 ) بيمارستان ها در تابلوهاي برق 3 ) صنايع كشاورزي 4 ) دانشگاه ها ، مدارس فني و حرفه اي در plc و اموزشگاه هاي مرتبط با برق صنعتي در تابلو برق ها و plc ها 5 ) فروشنده هاي تجهيزات صنعتي براي تست عملكرد رله هاي نو خريداري شده و ...
اين كليد به طوري طراحي شده كه به كمك سيستم هيدروليك و پنوماتيك كار مي كند هنگامي كه واحد نيروگاهي براي تعمير يا به هر دليل ديگر بايد از مدار خارج شود براي اطمينان بيشتر از كليد سكسيونر استفاده مي كنند. سكسيونرهاي موجود به صورت دوراني يك طرفه، دوراني دو طرفه، دوراني سه ستونه، عمودي، زانويي، قيچه اي يا پانتوگراف و ... مي باشد كه هر كدام از اين كليدها به نوبه خود فضا را اشغال مي كند كه اين كليد طراحي شده نسبت به كليدهاي ذكر شده فضا را اشغال نمي كند
واضح است كه رانندگي در شب بمراتب مشكلتر از روز است. تاريك بودن هوا استفاده از چراغها، آسفالت خيابانها، خطاي چشم، بارندگي شبانه، انعكاس نور خيابان و نور خودروها عدم ديد كافي همگي عواملي هستند كه رانندگي را در شب مشكلتر مي نمايند در اتومبيل، هر قطعه نقش ويژه اي را ايفا مي كند اما شب هنگام، نقش چراغها حياتي است. رانندگي در شب همواره سبب دغدغه رانندگان بويژه در بزرگراه هاي شلوغ و جاده هاي پر پيچ و خم شده است. با توجه به آخرين داده هاي آماري كشورها بيش از 40 درصد تصادفات جاده اي منجر به مرگ، در شب اتفاق افتاده در حاليكه ترافيك جاده اي در شب 80 درصد از روز كمتر است. در نتيجه، شركت هاي اتوموبيل سازي بايد خود را ملزم به رعايت بهترين استانداردهاي ممكن با ايمني بالا براي توليد قطعات نمايند. با ارائه طرح چرخش چراغ ها در سر پيچ به رانندگان امكان ديد واضح تر و روشنايي با طيف وسيعتري را به ارمغان آورده و ضريب ايمني رانندگي در شب را دو چندان ساخته است. سيستم چرخش چراغ ها در پيچ ، بهترين امكان ديد در شب را به رانندگان مي دهد. هرگاه راننده وارد انحناء پيچ شود، شعاع نور چراغ ها، جهت جاده را دنبال مي كند. اين سيستم به نحوي طراحي شده كه با چرخش فرمان اتومبيل، چراغ ها در سمت چرخش فرمان حدود 15 درجه به سمت راست و چپ چرخيده تا جاده به شكل قابل توجهي روشن شود و نور بروي جاده پرتو انداخته و راننده مي تواند براحتي تمامي زواياي جاده را مشاهد كند و همچنين مهمترين مشگلي كه براي راننده ها وجود دارد در پيچ و خم هاي جاده، نور چراغ ماشين سمت ديگر جاده به چشم راننده برخورد كرده و راننده نمي تواند جايي را ببينند. كه براي اين موضوع در كتاب هاي راهنمايي و رانندگي نوشته شده كه در هنگام برخورد نور چرا غ به چشم رانندگان هرگز به نورهاي خودروهاي مقابل خيره نشويد بلكه حاشيه سمت راست يا خط سفيد وسط جاده را نگاه كنيد. در اتومبيل هاي معمولي چراغ ثابت بوده و نور تنها به روبرو تابيده مي شود و سبب اخلال ديد رانندگاني مي شود كه از روبرو مي آيند . راننده را از هر مانع و مشكلي در جاده آگاه مي سازد.
در آوردن سيم ها از داخل شيارهاي استاتور به علت آنكه سيم هاي سوخته به وسيله شارلاك بهم مي چسبند امري مشكل مي باشد. در بعضي از كارگاههاي سيم پيچي موتور مشاهده مي شود كه به منظور تسهيل در امر خارج كردن سيم ها از قلم و چكش شعله آتش و قرار دادن هسته در داخل فر استفاده مي كنند. روشهاي ذكر شده دليل مشكلاتي از قبيل آسيب ديدن عايق آسيب ديدن هسته تاب گرفتن هسته تلفات فوكو لرزش زياد از دست رفتن تقارن هسته زمانبر بودن مشكلات راه اندازي نياز به نيرو متخصص قابليت اطمينان پايين و خطا زياد و ... به دنبال دارد. در صورتي كه با استفاده از اختراع انجام شده به سهولت و به طور اتوماتيك و بدون ايجاد هيچكدام از مشكلات فوق سيمهاي سوخته از استاتور خارج نمود. كه با استفاده از اين دستگاه مي توان به طور انبوه در فني حرفه اي ها دانشگاهها مراكز صنعتي و تمامي كارگاههاي سيم پيچي موتور كه امر بازپيچي الكتروموتورهاي برقي و پمپ هاي برقي را به عهده دارند استفاده نمود.
موارد یافت شده: 7